Pilates Apparatus groepslessen

De lessen duren 60 minuten en de groepen bestaan uit 4 -6 personen. Door de kleine groepen krijgt iedere deelnemer de juiste hulp en aandacht.
Net zoals bij de Pilates mat les worden er diverse kleine attributen gebruikt om het effect en de resultaten van de oefeningen te versterken.

De Pilates Apparatus groepslessen worden in 2 niveau’s gegeven:

Apparatus 1 (Beginner – Intermediate)
Apparatus 2 (Intermediate – Advanced)

Enige ervaring met Pilates apparaten is wenselijk voor start deelname aan de Apparatus lessen. Daarom adviseren we om gebruik te maken van een introductiepakket  of een personal training. Na het volgen van een personal training sessie zul je merken dat je het apparaten beter kent. De oefeningen gaan beter en daardoor zul je meer plezier hebben met het uitvoeren van de oefening. Met een beter en voldaan gevoel en resultaat als gevolg.

.

Reformer

De Reformer (hervormer) is gebaseerd op een bed en misschien wel het bekendste en meest gebruikte apparaat dat door Joseph Pilates is ontwikkeld.
De Reformer les is bij Inna Gulak Pilates een exclusieve Pilates groepsles. In tegenstelling tot Pilates Mat en Springboard lessen krijg je bij Pilates Reformer volledige feedback van de Refomer. Door de feedback van de onstabiele ondergrond en de verschillende weerstanden van de veren zijn de variaties op de basisoefeningen in combinatie met de 6 principes van Pilates oneindig. De unieke combinatie van apparaat en oefening zorgt voor een totale body work out. Daarnaast heeft Reformer een zeer uitgebreid repertoire van oefeningen voor je rug, armen, benen, buikspieren en het gehele lichaam.

Bij Pilates Reformer lessen kunnen bij een aantal oefeningen attributen zoals een sitting box of jumping board worden gebruikt. Dit om het effect en de resultaten van de oefeningen te versterken.

Springboard

De Springboard is een 1.8 meter hoog aan de muur gemonteerd platform met gemakkelijk instelbare arm- en beenveren. De veren hebben verschillende lengtes en spanningsniveaus.
De Springboard biedt een breed repertoire van oefeningen voor je rug, armen, benen, buikspieren en het gehele lichaam volgens de 6 principes van Pilates.
Springboard lessen voelen anders dan de Pilates mat lessen omdat je met weerstanden (springs) werkt. De weerstanden (springs) zorgen voor meer uitdaging en geven een goede feedback. en geven daarnaast assistentie bij bepaalde oefeningen. Gedurende een Springboard les is er speciale aandacht voor rug-, core- en heupoefeningen.
Doordat je met een Springboard workout meerdere spieren en spiergroepen traint, versterk je je botten en aanhechtingen van de spieren.