‘Pilates is meer dan fitness, meer dan oefeningen doen. Het is een way of life, want het leert je om je bewust te worden van je lichaam, van je houding, van de manier waarop je beweegt’ – Inna Gulak

Pilates groepslessen

Tijdens de Pilates groepslessen voer je diverse oefeningen uit op de mat of op de apparaten volgens de 6 principes van Joseph Pilates. Hierbij staan ademhaling, concentratie, controle, centreren, precisie en vloeiende bewegingen centraal.

Met de Pilates groepslessen stimuleer je een verbetering van je lichaamshouding, de samenwerking van spieren in het hele lichaam, spieruithoudingsvermogen en het bewegingspatroon in het dagelijks leven. Je ontwikkelt kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd.

Inna Gulak biedt 3 soorten Pilates groepslessen aan in de studio:

– Pilates Mat
– Pilates Reformer
– Pilates Springboard

De lessen duren 60 minuten en de groepen bestaan uit 4 tot 8 personen. Door de kleine groepen krijgt iedere deelnemer de juiste hulp en aandacht. De lessen worden in twee niveaus gegeven:

Niveau 1 (Beginner – Intermediate)
Niveau 2 (Intermediate – Advanced)

Wil je beginnen met Pilates lessen maar heb je nog geen ervaring en weet je niet welk soort les het beste bij je past? Dan adviseren we je om gebruik te maken van een intake en een introductiepakket. Neem gerust contact met me op via de contactpagina.

Enige ervaring met Pilates apparaten is wenselijk voor start deelname aan de Apparatus lessen. Daarom adviseren we om gebruik te maken van een introductiepakket  of een personal training. Na het volgen van een personal training sessie zul je merken dat je het apparaten beter kent. De oefeningen gaan beter en daardoor zul je meer plezier hebben met het uitvoeren van de oefening. Met een beter en voldaan gevoel en resultaat als gevolg.

Pilates Mat

.

Gedurende de Pilates Mat groepslessen voer je diverse grondoefeningen op de mat. Tijdens de les worden er diverse kleine attributen zoals therabanden, toning balls, rings, pole en foam rolls gebruikt. Dit om het effect en de resultaten van de oefeningen te versterken.

Reformer

.

De Reformer (hervormer) is gebaseerd op een bed en misschien wel het bekendste en meest gebruikte apparaat dat door Joseph Pilates is ontwikkeld. De Reformer les is bij Inna Gulak Pilates een exclusieve Pilate groepsles. In tegenstelling tot Pilates Mat en Springboard lessen krijg je bij Pilates Reformer volledige feedback van de Refomer. Door de feedback van de onstabiele ondergrond en de verschillende weerstanden van de veren zijn de variaties op de basisoefeningen in combinatie met de 6 principe van Pilates oneindig. De unieke combinatie van apparaat en oefening zorgt voor een totale body work out. Daarnaast heeft Reformer een zeer uitgebreid repertoire van oefeningen voor je rug, armen, benen, buikspieren en het gehele lichaam. Bij Pilates Reformer lessen kunnen bij een aantal oefeningen attributen zoals een sitting box of jumping board worden gebruikt. Dit om het effect en de resultaten van de oefeningen te versterken.

Springboard

.

De Springboard is een 1.8 meter hoog aan de muur gemonteerd platform met gemakkelijk instelbare arm- en beenveren. De veren hebben verschillende lengtes en spanningsniveaus.
De Springboard biedt een breed repertoire van oefeningen voor je rug, armen, benen, buikspieren en het gehele lichaam volgens de 6 principe van Pilates.
Springboard lessen voelen anders dan de Mat essen omdat je met weerstanden (springs) werkt. De weerstanden (springs) zorgen voor meer uitdaging en geven een goede feedback. en geven daarnaast assistentie bij bepaalde oefeningen. Gedurende een Springboard les is er speciale aandacht voor rug-, core- en heupoefeningen.

Ik wil graag starten met Pilates groepslessen

Contact formulier

 

Verificatie / Spam check