Pilates Springboard

De Springboard is een 1.8 meter hoog aan de muur gemonteerd platform met gemakkelijk instelbare arm- en beenveren. De veren hebben verschillende lengtes en spanningsniveaus.
De Springboard biedt een breed repertoire van oefeningen voor je rug, armen, benen, buikspieren en het gehele lichaam volgens de 6 principes van Pilates.
Springboard lessen voelen anders dan de Pilates mat lessen omdat je met weerstanden (springs) werkt. De weerstanden (springs) zorgen voor meer uitdaging en geven een goede feedback. en geven daarnaast assistentie bij bepaalde oefeningen. Gedurende een Springboard les is er speciale aandacht voor rug-, core- en heupoefeningen.
Doordat je met een Springboard workout meerdere spieren en spiergroepen traint, versterk je je botten en aanhechtingen van de spieren.

De lessen duren 60 minuten en de groepen bestaan uit 4 -6 personen. Door de kleine groepen krijgt iedere deelnemer de juiste hulp en aandacht.
Net zoals bij de Pilates mat les worden er diverse kleine attributen of hulpmiddelen gebruikt om het effect en de resultaten van de oefeningen te versterken.

De Pilates Spingboard groepslessen worden in 2 niveau’s gegeven:

Springboard 1 (Beginner – Intermediate)
Springboard 2 (Intermediate – Advanced)

Wil je beginnen met Pilates lessen maar heb je nog geen ervaring en weet je niet welk soort les het beste bij je past? Dan adviseren we je om gebruik te maken van een intake of een introductiepakket Pilates Mat- of Apparatus. Neem gerust contact met ons op via de contactpagina.