“Natuurlijk wordt er op meerdere plaatsen Pilates gegeven. Van doorslaggevend belang is echter de kwaliteit, kennis en de passie van de docente. Daarin is Inna ongeëvenaard en dat bindt mij onvoorwaardelijk aan haar Pilates studio. Dus ik zeg: doen! Ik ben en blijf in ieder geval verk(n)ocht..”

Wat is Pilates?

Pilates is een mind – body bewegingsvorm en gebaseerd op de bewegingsleer van Joseph Pilates. Deze Duits-Amerikaanse uitvinder en pioneer ontwikkelde deze bewegingsleer in het begin van de 20e eeuw. De bewegingsvorm is helemaal gericht op het stretchen, versterken en het balanceren van je lichaam in combinatie met een juiste en bewuste ademhaling.

Gedurende de Pilates lessen en individuele maatwerktrainingen voer je diverse oefeningen uit op de mat of de apparaten volgens de 6 principes van Joseph Pilates:

1.       Concentratie
2.       Centreren
3.       Controle
4.       Precisie
5.       Vloeiende bewegingen
6.       Ademhaling

Elke oefening wordt opgebouwd vanuit het centrum van het lichaam: Powerhouse. Het Powerhouse omvat de (diepliggende) buikspieren, (lage) rugspieren, bekkenbodemspieren, binnenkant dijbeen en bilspieren. Deze spieren werken samen om het bekken en de wervelkolom te stabiliseren.

Tijdens de Pilates oefeningen gebruik je met controle alle spieren (diep binnen liggende en buiten liggende) van je lichaam in combinatie met een juiste ademhaling. Door de combinatie van een juiste en bewuste ademhaling en bewegingen met controle vanuit het powerhouse ontwikkel je sterkere en flexibelere spieren en gewrichten.

Het resultaat is een juiste lichaamshouding, een goede lichaamsbalans en een verbeterde conditie. Door het beoefenen van Pilates wordt je meer bewust van je eigen lichaam. Het bevordert daarnaast kracht, lenigheid en coördinatie van het lichaam en je krijgt een soepele rug en flexibele gewrichten.

“Een bevlogen pilatesdocente die persoonlijke aandacht geeft waardoor je snel resultaat voelt en ziet! Ik voel me gezien en dat maakt een wereld van verschil. Aanrader!”